Cowboys From Hell: Ιστορίες γύρω από το «δεύτερο ντεμπούτο» των Pantera

Pantera - Cowboys From Hell
Pantera - Cowboys From Hell / Εξώφυλλο

Το ημερολόγιο έδειχνε 24 Ιουλίου 1990, όταν κυκλοφορούσε στα δισκοπωλεία ο πέμπτος δίσκος των Pantera (και δεύτερος με τον Phil Anselmo στα φωνητικά), ‘Cowboys From Hell’. Το συγκεκριμένο άλμπουμ είναι το πρώτο που κυκλοφόρησε η μπάντα με μεγάλη δισκογραφική εταιρία, αλλά δεν είναι αυτός ο βασικός λόγος για τον οποίο θεωρείται το «δεύτερο ντεμπούτο» των Pantera.

Για πολλούς το ‘Cowboys From Hell’ είναι το πρώτο άλμπουμ του συγκροτήματος που αξίζει μουσικά, ίσως γιατί σε αυτό σταμάτησαν να ακολουθούν έτοιμες φόρμουλες και άρχισαν να πειραματίζονται με τον ήχο τους. Αν εξετάσουμε καλύτερα τον προηγούμενο δίσκο. ‘Power Metal’, θα δούμε πως μουσικά δεν είναι τόσο μακριά απ’ το ‘Cowboys From Hell’, αλλά η βασική τους διαφορά είναι πως στο δεύτερο οι Pantera βρήκαν τον ήχο τους και έμαθαν να εμπνέονται, και κατ’ επέκταση να εμπνέουν, και όχι να «αντιγράφουν» από τα είδωλά τους.

Αυτές τις μέρες, ο δίσκος που «μορφοποίησε» την metal μουσική των ’90s, κλείνει 27 χρόνια από την κυκλοφορία του και εμείς βρήκαμε και σας παρουσιάζουμε κάποιες ιστορίες και γεγονότα, γύρω από τον εμβληματικό δίσκο των Pantera.

1. Πριν ξεκινήσουν να συνθέτουν τον δίσκο, ο Phil Anselmo έβαλε στον Dimebag Darrell (τότε γνωστός ως Diamond Darrell) να ακούσει το ‘At Dawn They Sleep’ των Slayer, το οποίο ενθουσίασε τον Dimebag και σύμφωνα με τον Anselmo εκεί ξεκίνησαν όλα. Από την άλλη πλευρά βέβαια, ο Vinnie Paul ισχυρίζεται πως η βασική επιρροή του ίδιου και του αδερφού του προήλθε από την αγάπη που είχαν για τους Metallica, με τους οποίους είχαν «αράξει» στο παρελθόν.

2. Άλλες δύο βασικές επιρροές του Phil Anselmo, ήταν ο Henry Rollins των Black Flag και ο Roger Miret των Agnostic Front. Οι δύο αυτοί τραγουδιστές έπαιξαν σημαντικό ρόλο στο πώς κατέληξαν να είναι τα φωνητικά του ‘Cowboys From Hell.

3. Ο Dimebag Darrell είχε δεχτεί πρόταση να παίξει στους Megadeth, εκείνος όμως αρνήθηκε να πάει χωρίς τον αδερφό του. Ο Vinnie Paul είχε δηλώσει σχετικά με αυτό το γεγονός:

Οι Megadeth κάλεσαν τον Dime σε οντισιόν. Ο Dave Mustaine όντως του έδωσε τη δουλειά. Του πρόσφεραν ιατρική κάλυψη, διαφήμιση για την Nike και πολλά λεφτά. Εκείνος όμως επέστρεψε στο Texas και είπε: «Κοίτα, θα έμπαινα στους Megadeth μόνο αν ήθελαν να προσλάβουν κι εσένα και εκείνοι είχαν ήδη ντράμερ. Γι’ αυτό ας στρωθούμε στη δουλειά για να τα καταφέρουμε.» Αυτό πιστεύω μας έκανε όλους να συγκεντρωθούμε.

4. Ενθουσιασμένοι από την δουλειά που είχε κάνει ως παραγωγός του Ozzy Osbourne και των Malice, οι Pantera είχαν ζητήσει από τον Max Norman να κάνει την παραγωγή του άλμπουμ. Ο Norman αρχικά συμφώνησε να συνεργαστεί μαζί τους για $30.000, όταν όμως οι Lynch Mob του πρόσφεραν σχεδόν τα διπλάσια επέλεξε να αφήσει τους Pantera, καθώς όπως τους είπε «είχε ανάγκη τα χρήματα». Εν τέλει η παραγωγή έγινε από τον Terry Date (Soundgarden, Overkill, Mother Love Bone), με τον οποίο η μπάντα συνέχισε να συνεργάζεται μέχρι το 1996 και τον δίσκο ‘The Great Southern Trendkill’.

5. Κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων, είχε ζητηθεί από τον Anselmo να μην καπνίσει χόρτο ώστε να μπορέσει να πιάσει τις πολύ ψηλές νότες στο ‘Cemetery Gates’. Ο Anselmo, όπως έχει δηλώσει, φρίκαρε με αυτό που του ζητήθηκε κι έτσι ο Terry Date του πρότεινε να κάνει αυτό που έκανε και ο Chris Cornell, να πιει κρασί Πόρτο, πράγμα που φυσικά έκανε, με αποτέλεσμα να ηχογραφεί αυτές τις εξαιρετικές κορώνες μεθυσμένος.

6. Παρά τον πολύ ιδιαίτερο χαρακτήρα και τα εντυπωσιακά φωνητικά του ‘Cemetery Gates’, ο Phil Anselmo δεν συμπαθούσε και πολύ το συγκεκριμένο κομμάτι:

Εκεί έγιναν πολλοί συμβιβασμοί. Το μεγαλύτερο μέρος της μπάντας ήθελε να γράψουμε και κάτι πιο μελωδικό, αφού ήξεραν πως μπορώ να τραγουδήσω. Εκείνη την περίοδο ήμουν πολύ ξεροκέφαλος σχετικά με την όλη φάση του heavy metal, πολλές φορές ήμουν ικανός να «εξαπατήσω» τον εαυτό μου και ενώ θα μπορούσα να τραγουδήσω να μην το κάνω επίτηδες. Σε αυτό το σημείο όμως, ένιωθα πως έχω το ‘Heresy’ και το ‘Psycho Holiday’, άρα ήμουν οκέι να κάνω το ‘Cemetery Gates’.

Άρα ναι, το ‘Cemetery Gates’, ήταν ένας μεγάλος συμβιβασμός μουσικά για εκείνη την εποχή, και αν το σκεφτείς, στην καριέρα των Pantera δεν θα μας άκουγες συχνά να το παίζουμε live. Έφτασε σε ένα σημείο που δεν μας εξέφραζε πια.

7. Το τρίτο κομμάτι του δίσκου, το ‘Psycho Holiday’, αντλεί τον τίτλο του από τη φάση που πέρναγε ο Phil Anselmo την περίοδο της σύνθεσης του δίσκου, όπως ο ίδιος είχε πει σε συνέντευξή του:

Ήμουν ένα παιδί της Νέας Ορλεάνης που μετακόμισε στο Fort Worth, στο γαμ@@νο Τέξας. Κάθε τόσο υπήρχε μία μίξη ότι από την μία μου έλειπε το σπίτι μου και απ’ την άλλη έπινα πολύ. Πέρναγα και μια φάση με το LSD. Είχα σταματήσει να λούζομαι. Όταν τρίπαρα έβαζα φυστικοβούτυρο στα μαλλιά μου και δεν έκανα μπάνιο για πολύ καιρό. Κάποια στιγμή έγινα πολύ ευέξαπτος και η μπάντα μαζεύτηκε και είπαν: «ΟΚ, κοίτα, ας ξεκουραστούμε αυτό το σαββατοκύριακο» . Έτσι ο Rex μου έκλεισε μια πτήση για τη Νέα Ορλεάνη για να καθαρίσω λίγο το μυαλό μου και να συνέλθω.

Ο Rex Brown είχε δηλώσει σχετικά:

Μετά το πρώτο demo αντιληφθήκαμε ότι ο Phil ήταν χάλια και η συμπεριφορά του ήταν εκτός ορίων. Χρειαζόταν πραγματικά να πάει σπίτι του και να δει τους φίλους και τους συγγενείς του. Έτσι λοιπόν όπως καθόμουν, έγραψα σε ένα σημειωματάριο «Psycho Holiday», γιατί ήταν psycho και πήγαινε διακοπές.

8. Ο Rob Halford, είχε πάει να δει τους Pantera που έπαιζαν σε ένα μικρό club στο Τορόντο και αφού του ζήτησαν να ανέβει στη σκηνή να τραγουδήσει μαζί τους, εκείνος ενθουσιάστηκε με την μπάντα και τους κάλεσε σε ευρωπαϊκό τουρ μαζί με τους Judas Priest. Σύμφωνα με τον Vinnie Paul όμως, τα πράγματα δεν ήταν όπως τα περίμεναν.

Εκείνη την περίοδο αυτό ήταν το πιο συναρπαστικό πράγμα που μπορούσε να μας συμβεί. Ήμασταν οι μεγαλύτεροι fans των Judas Priest. Αλλά τότε πήγαμε την Ευρώπη και καταλάβαμε ότι κανείς δεν μας ήξερε και λίγο πολύ μας μίσησαν. Όταν επιστρέψαμε ήμασταν σε φάση «Φίλε, αυτό ήταν. Δεν πάμε ποτέ ξανά στην Ευρώπη. Ποτέ».

Σύμφωνα με τους ίδιους τους Pantera, η μπάντα βρήκε πραγματικά τον ήχο της στον επόμενο δίσκο, ‘Vulgar Display Of Power’, και θεωρούν το ‘Cowboys From Hell’ μια γέφυρα ανάμεσα στην «glam» εποχή τους και σε αυτό που τελικά τους άρεσε να κάνουν. Παρόλα αυτά, αυτό το άλμπουμ που κυκλοφόρησε στην αυγή των ’90s είναι για πολλούς ο καλύτερος δίσκος των Pantera αφού το groove που είχαν, λόγω της μεγάλης αγάπης που έτρεφαν στους ZZ Top, έδεσε μοναδικά με τον πιο σκληρό και άμεσο χαρακτήρα που υιοθέτησαν αργότερα.

Σε μια εποχή που στο hype είχαν αποκλειστικότητα οι grunge μπάντες, το ‘Cowboys From Hell’ αγαπήθηκε απ’το κοινό, πράγμα που σημαίνει πολλά για την μουσική αρτιότητα και την ποιότητα του δίσκου αλλά και της μπάντας.

Ενδεικτικές πηγές: Loudwire, Metal Hammer