Queen – News Of The World: Ένα άφθαρτο rock κειμήλιο

Queen - News of the World

Οκτώβριος 1977

Πώς γίνεται μια μπάντα να έχει συνθέσει πέντε δίσκους σε τέσσερα χρόνια, να έχει ήδη κυκλοφορήσει ένα από τα καλύτερα τραγούδια, αν όχι το κορυφαίο, που έχει ακούσει ποτέ ανθρώπινο αυτί, και να έχει τέτοια δημιουργικότητα μέσα της ώστε να γεννήσει ένα album σαν το ‘News of The World’;

Για τους Queen, τίποτα δεν ήταν ακατόρθωτο! Μετά την περιοδεία για το ‘A Day at the Races’ το οποίο έλαβε από τον Τύπο της εποχής κριτικές ότι ήταν βαρετό σε σχέση με τις προηγούμενες δουλειές τους, o Freddie και η παρέα του κλείστηκαν στο studio για να γράψουν και να αναλάβουν την παραγωγή ενός δίσκου που θα τους απογείωνε. Και η αλήθεια είναι ότι κατάφεραν να κλείσουν σε ένα διπλό βινύλιο κυριολεκτικά τα πάντα.

Οι πολύπλοκες ενορχηστρώσεις ήταν ξανά εκεί, το συγκρότημα όμως σκόπευε να παρουσιάσει κάτι πιο απλό, πιο cathcy, που θα τους βοηθούσε να απογειωθούν εμπορικά. Και όταν ένας δίσκος ξεκινά με το ‘We Will Rock You’, δεν γίνεται να αποτύχεις…

Ένας δίσκος με ύμνους, με εκπληκτικές ερμηνείες του Mercury σε φωνητικά, στο πιάνο ή με οτιδήποτε άλλο και αν καταπιάστηκε, ένας δίσκος που σου γεννά μια αίσθηση ολοκλήρωσης μόλις τον χωνέψεις ολόκληρο και αντιληφθείς το μεγαλείο του.

Σε αυτόν, οι Queen ανέδειξαν τα stadium rock στοιχεία που τους καθιστούν μοναδικούς έως σήμερα, την ταχύτητα και το κλασικό hard rock, το glam-art στυλ καλλιτεχνών όπως ο David Bowie, τις αυξομειώσεις στο tempo, τα γηπεδικά ρεφρέν, blues rock πινελιές όπως αυτές στο ‘Sleeping On the Sidewalk’, jazzy υφές στο ‘My Melancholy Blues’, disco και funky διάθεση στο ‘Fight from the Inside’, πολλά progστοιχεία, ακόμα και punky κομμάτια όπως το ‘Sheer Heart Attack’ και αρμονίες που σου έφερναν στο μυαλό τους Beatles.

H κοκορομαχία του Freddie με τους Sex Pistols

Εκείνη τη χρονιά έλαβε χώρα ένα περιστατικό το οποίο ο manager του Elton John χαρακτήρισε ως «η αναρχία από τη μια πλευρά και η μοναρχία από την άλλη».

Η κλασική rock συγκρούστηκε μετωπικά με τις νέες τάσεις που αναδύονταν στο μεγάλο νησί, όταν η μπογιά των Beatles και των υπόλοιπων κλασικών συγκροτημάτων που γέννησε η Γηραιά Αλβιώνα ξεθώριαζε σιγά σιγά και το punk κίνημα άρχιζε να κυριαρχεί στις τάσεις των νέων, τόσο μουσικά όσο και στυλιστικά.

Και ενώ έχουν κατά καιρούς ακουστεί διάφορες εκδοχές της, η ιστορία λέει πως κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων του ‘News of The World’, οι Queen βρέθηκαν στο ίδιο studio με τους Sex Pistols, που ετοίμαζαν το εμβληματικό ‘Never Mind The Bollocks, Here’s The Sex Pistols’.

Στη βιογραφία του που κυκλοφόρησε το 2011, ο επί σειρά ετών roadie των Queen, Peter Hince’ θυμάται:

Ένα απόγευμα που οι Queen δούλευαν στο control room, μπούκαρε μέσα ο Sid Vicious των Sex Pistols, ο οποίος βλέποντας τον Freddie άρχισε να τον προκαλεί:

«Κατάφερες να περάσεις στον κόσμο τα μπαλέτα σου;».

O Freddie σηκώθηκε, κινήθηκε προς τα πάνω του και φώναξε:

«Εσύ τι είσαι; O Stanley Ferocious;», άρπαξε τον Vicious και τον πέταξε έξω από το δωμάτιο…

Ο ίδιος ο Freddie σε συνέντευξή του παραδέχθηκε:

Δεν του άρεσε καθόλου έτσι όπως τον αποκάλεσα.

«Τι θα κάνεις για αυτό;» του φώναξα, δεν μπορούσε να χωνέψει το γεγονός ότι του μίλησα έτσι, νομίζω εκείνη την ημέρα περάσαμε επιτυχώς το test…

Το ‘News of The World’ πέρασε το test της εποχής, όπως είχε χαρακτηριστικά δηλώσει ο Freddie Mercury για το σκηνικό με τον Vicious. Έδωσε στους Queen την απαραίτητη ορμή για να μπουν δυναμικά σε μια εποχή που η μουσική πραγματικότητα θα άλλαζε.

Οι υπόλοιπες μπάντες της Μεγάλης Βρετανίας, όπως οι Emerson, Lake and Palmer, King Crimson, Yes, Genesis και Jethro Tull – που την prog τους κατεύθυνση θα ξεπερνούσε το νεογέννητο punk και τα πιο heavy ακούσματα που είχαν εγκαινιάσει οι Black Sabbath, oι Deep Purple και οι Led Zeppelin -, θα έμεναν πίσω.

Ήταν τελικά αυτοί που ελίχθηκαν και προσαρμόστηκαν, έσμιξαν την disco, το Νέο Κύμα και άλλα πολλά διαφορετικά μουσικά στυλ και έμειναν στον αφρό με μόνα όπλα τους την συνθετική τους δεινότητα, την ποικιλία στις συνθέσεις τους και το εκτυφλωτικό άστρο ενός από τους κορυφαίους frontmen που έζησε ποτέ…

To εξώφυλλο

Queen – News of the World / Εξώφυλλο

Το εξώφυλλο που κοσμεί το βινύλιο προέκυψε από την καλλιτεχνική ανησυχία των Queen. Είναι μια αντιγραφή του πίνακα ζωγραφικής του Frank Kelly Freas, που χρονολογείται στο 1953 και είχε ντύσει το περιοδικό επιστημονικής φαντασίας Astounding Science Fiction. Σύμφωνα με τον ίδιο τον Freas, απεικονίζει το χάσμα μεταξύ μιας μηχανής και ενός ανθρώπου.

Αυτός που είχε δει πρώτος τη ζωγραφιά ήταν ο Roger Taylor, ο οποίος την έδειξε στα υπόλοιπα μέλη και αυτοί ενθουσιάστηκαν. Έψαξαν αμέσως τον δημιουργό της και τελικά τον βρήκαν απομονωμένο στο ράντσο του στην Virgina των Ηνωμένων Πολιτειών και τον έπεισαν να ξαναζωγραφίσει το ρομπότ να κρατάει τους ίδιους.

Του έστειλαν μάλιστα και τους πρώτους δίσκους για να ακούσει καθώς ζωγραφίζει, ο ίδιος όμως αρνήθηκε αφού άκουγε μόνο κλασική μουσική. Αργότερα εξήγησε αυτή του την άρνηση:

Ήθελα να τελειώσω τη ζωγραφιά μου πριν τους ακούσω για πρώτη φορά, γιατί σκέφτηκα ότι μπορεί να μισήσω τη μουσική τους και να καταστραφούν οι ιδέες μου!

Όταν τελικά τους άκουσα, συνειδητοποίησα ότι έχουν πολλά στοιχεία κλασικής μουσικής και είναι πολύ δημιουργικοί!

Μου φαίνεται πως αυτοί οι μουσικοί έχουν χωνέψει όσο περισσότερη ποιοτική μουσική μπόρεσαν, την έβαλαν σε ένα καλάθι και την ανακάτεψαν!

Η ζωγραφιά του Frank Kelly Freas:

To gatefold του ‘News of The World’:

Ένα γιγαντιαίο robot έχει σκοτώσει τα μέλη των Queen, με τον Freddie Mercury και τον Brian May να είναι ακόμη στα χέρια του.

O μπασίστας John Deacon και ο ντράμερ, Roger Taylor, έχουν ήδη πέσει από τα χέρια του, και κατευθύνονται σε μια μεγάλη τρύπα, που θα αποκαλυφθεί το εσωτερικό της με το που ανοίξει ο ακροατής το βινύλιο και αντικρύσει το εσωτερικό του sleeve.

Όπως μπορείτε να δείτε και στην παρακάτω φωτογραφία, τα μέλη των Queen πέφτουν σε μια μεγάλη αρένα η οποία είναι γεμάτη κόσμο, ενώ η τρύπα που φαίνεται στο εξώφυλλο είναι το άνοιγμα στην οροφή της.

Από εκεί θα ξεπροβάλλει ξανά το τεράστιο ρομπότ για να αρπάξει τις ανθρώπινες φιγούρες που μοιάζουν πανικόβλητες και τρομαγμένες, με το συγκρότημα να κλείνει το μάτι στην υπερ-ανάπτυξη της τεχνολογίας που έχει ως αποτέλεσμα να περιθωριοποιείται και εν τέλει να εκμηδενίζεται ο ανθρώπινος παράγοντας…

Ένα artwork φουτουριστικό, πολύ μπροστά από την εποχή του, αν αναλογιστεί κανείς πως σχεδιάστηκε το 1977….

Αξίζει να σημειωθεί πως ένα close out από το τρομοκρατημένο πλήθος έγινε εξώφυλλο σε ένα από τα singles που κυκλοφόρησαν για την προώθηση του album, αυτό του ‘Spread Your Wings’ (δείτε το εδώ).

Το εσωτερικό του LP:

Το εσωτερικό sleeve του LP

Το εναλλακτικό εξώφυλλο του δίσκου:

Επόμενη Σελίδα: Οι συνθέσεις του δίσκου, τα διαχρονικά κομμάτια και η αποδοχή